Πολλά έχουν γραφτεί κατά καιρούς για το πώς πολυεθνικές εταιρείες όπως οι IBM (IBM) και η General Motors αλλάζουν πλέον προσανατολισμό κατευθύνοντας τους τομείς έρευνας και ανάπτυξης προς αναδυόμενες αγορές, constellation brands jobs όπως είναι αυτές της Ινδίας και της Κίνας. Αν και οι περισσότερες σύγχρονες καινοτομίες προερχόμενες από πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται σε αναδυόμενες αγορές συνίστανται κυρίως σε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, η έρευνά μας αποκαλύπτει ότι ορισμένες έξυπνες πολυεθνικές, όπως η PepsiCo constellation brands jobs (PEP) και η General Electric (GE), χρησιμοποιούν τις αγορές αυτές ως εργαστήρια δοκιμών για ρηξικέλευθα επιχειρηματικά μοντέλα. Οι νεωτερισμοί αυτοί θα μπορούσαν να αλλάξουν εκ βάθρων το χαρακτήρα των εταιρειών και τον τρόπο που δραστηριοποιούνται σε παγκόσμιο επίπεδο -όχι μόνο στην Ινδία ή την Κίνα, αλλά επίσης constellation brands jobs στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Οι πιλοτικές αυτές απόπειρες χαρακτηρίζονται από δύο στοιχεία: αφενός βασίζονται ολοκληρωτικά στα τοπικά δίκτυα συνεργατών, αφετέρου αγωνίζονται να παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες constellation brands jobs υψηλής ποιότητας που όμως είναι προσιτά για ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων και υπόσχονται βιωσιμότητα. Παρουσιάζουμε εδώ δύο τέτοιες περιπτώσεις που βρέθηκαν στο επίκεντρο της μελέτης μας: αυτή της PepsiCo και της GE Healthcare.
Το Μάρτιο, η διευθύνουσα σύμβουλος της PepsiCo, Indra Nooyi, παρουσίασε το νέο της όραμα που είναι να μεταμορφώσει την εταιρεία της από έναν παραδοσιακό προμηθευτή ποτών και τροφίμων σε έναν χορηγό ζωής και ευεξίας. Δεσμεύεται να οδηγήσει την PepsiCo στην παραγωγή υγιεινών τροφίμων και ποτών, προσιτών και προσβάσιμων από περισσότερους constellation brands jobs πελάτες σε όλο τον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα θα προάγει την οικονομική και περιβαλλοντική αειφορία.
Προκειμένου να εκπληρώσει τη δέσμευσή της, η Nooyi αλλάζει ριζικά το επιχειρησιακό μοντέλο της PepsiCo αντιστρέφοντας τις ποσότητες constellation brands jobs μεταξύ constellation brands jobs των προϊόντων που στοχεύουν στην τέρψη της γεύσης (όπως π.χ. τα αναψυκτικά Pepsi και τα πατατάκια Frito Lay) και εκείνων που στοχεύουν στη διατήρηση της καλής υγείας (όπως αυτά που διατίθενται υπό τις μάρκες Tropicana και Quaker). Συγκεκριμένα, η Nooyi θέλει να αυξήσει τα έσοδα από τα υγιεινά προϊόντα σε 30 δισ. δολάρια, από 10 δισ. που είναι σήμερα. Για την προώθηση του νέου επιχειρησιακού της μοντέλου, η CEO της PepsiCo επιλέγει τις αναδυόμενες αγορές -όπου η παρουσία συσκευασμένων ειδών διατροφής constellation brands jobs δεν είναι ακόμα πολύ έντονη. Θεωρεί ότι οι καταναλωτές στις αγορές αυτές θα ακολουθήσουν το όχημα της κατανάλωσης θρεπτικών τροφών πολύ πιο γρήγορα από τους αντίστοιχους σε ΗΠΑ και Ευρώπη, περιμένοντας ανάλογη ανταπόκριση με αυτή που επέδειξαν για τα κινητά τηλεφώνα.
Η Nooyi εμπνεύστηκε το όραμα της κυρίως από την Ινδία, constellation brands jobs μία χώρα που αντιμετωπίζει ελλείψεις σε βασικά προϊόντα, ενώ ο πληθυσμός της ολοένα αυξάνεται. Δεν προκαλεί έκπληξη, κατά κάποιο τρόπο, το γεγονός ότι η Ινδία είναι το σημείο μηδέν για τη δοκιμή constellation brands jobs του νέου επιχειρησιακού μοντέλου τής PepsiCo, constellation brands jobs που εστιάζει στην απόδοση μεγαλύτερης constellation brands jobs αξίας σε περισσότερους καταναλωτές με ταυτόχρονη χρήση λιγότερων πόρων.
Η δημιουργία συνεταιρισμών είναι ένας τομέας όπου η μονάδα της PepsiCo στην Ινδία έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα ικανή. Η εταιρεία διαθέτει ένα δυναμικό δίκτυο συνεργατών που απαρτίζεται constellation brands jobs από τοπικά εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης, κυβερνητικούς φορείς, μη κυβερνητικές οργανώσεις, και πανεπιστήμια που τη βοηθά να εντοπίσει τις ανάγκες της νέας αγοράς και να σχεδιάσει και εφαρμόσει οικονομικά προσιτές και βιώσιμες λύσεις που προσκομίζουν constellation brands jobs προνόμια σε όλους τους μετόχους του επιχειρησιακού οικοσυστήματος της PepsiCo.
Το 2006, για παράδειγμα, η PepsiCo Ινδίας και το Αγροτικό Πανεπιστήμιο της Punjab σχεδίασαν και κατασκεύασαν από κοινού μηχάνημα που προσαρμόζεται και έλκεται από τρακτέρ και επιτρέπει την άμεση σπορά ρυζιού (DSR)—μίας φιλικής προς το περιβάλλον τεχνικής που εξαλείφει την ανάγκη διατήρησης αποθεμάτων νερού για την καλλιέργεια του ρυζιού, μειώνοντας έτσι τη χρήση του νερού κατά 30 τοις εκατό και μειώνοντας τις εκπομπές άνθρακα κατά 70 τοις εκατό. Μετά την επιτυχή πιλοτική εφαρμογή της μεθόδου DSR σε ορισμένες περιοχές της Ινδίας constellation brands jobs τα τελευταία τρία χρόνια, η PepsiCo συνεργάστηκε με το Ινδικό Ινστιτούτο Αγροτικής Έρευνας constellation brands jobs για την εφαρμογή της μεθόδου constellation brands jobs καλλιέργειας ρυζιού με εξοικονόμηση νερού σε πανεθνικό επίπεδο. Η εταιρεία σχεδιάζει μάλιστα να εξάγει την τεχνική DSR σε άλλες αγορές που αντιμετωπίζουν αντίστοιχη λειψυδρία. constellation brands jobs
Τον Απρίλιο, η PepsiCo συνήψε συμφωνία συνεργασίας με την Tata Tea (μέλος της Tata Group, της μεγαλύτερης κοινοπραξίας βιομηχάνων της Ινδίας) για να αναπτύξουν από κοινού μία σειρά από υγιεινά τρόφιμα και ποτά. Τέλος, η PepsiCo εξερευνά τρόπους να ανοίξει constellation brands jobs τα εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης που διαθέτει και να μοιραστεί κάποιες από τις ιδιωτικές της πατέντες (π.χ. τον τρόπο αντιμετώπισης έλλειψης σιδήρου) με άλλες εταιρείες παραγωγής τροφίμων με σκοπό να προωθήσει την υιοθέτηση και επιλογή υγιεινών προτάσεων που αναχαιτίζουν τα προβλήματα από τη χρόνια κακή διατροφή στις αναδυόμενες αγορές, ειδικά σε ό,τι αφορά τ
No comments:
Post a Comment